Da bi se sva četiri takta rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem odvijala usklađeno potrebno je da rad radilice motora bude usklađen sa radom bregastog vratila i ventila. Ova dva mehanička sistema povezuje zupčasti kaiš ili pogonski lanac. Naravno u zavisnosti od konstrukcije motora sistem zupčastog kaiša zahteva postojanje zatezača i jednog ili više rolera.

Veliki servis podrazumeva zamenu:

1. Seta zupčastog kaiša (zupčasti kaiš, španeri, roleri…) 

2. Vodene pumpe

Ukoliko je ovaj sistem neusklađen (tj. ukoliko pogonski kaiš ili lanac oslabi i rastegne se ili ukoliko dođe do preskakanja nekoliko zubaca zupčanika) može doći do situacije da motor ne može da startuje ili da se gasi. U najgorem slučaju ukoliko dođe do loma zatezača ili zupčastog kaiša može doći do havarije na motoru u smislu lomljenja i krivljenja ventila, zatim oštećenja izazvana izletanjem ili krivljenjem klipa radilice i sl.

Zbog toga je vrlo važno vršiti inspekciju ovog sistema i na propisanoj kilometraži menjati sve delove tj. zupčasti kaiš, rolere, španere i vodenu pumpu. Ta kilometraža za zamenu je 60.000km do 90.000 km u zavisnosti od preporuke proizvođača ali i od kvaliteta ugrađenih delova.

Prilikom ugradnje delova na velikom servisu brinemo o Vasem vozilu i ugradjujemo najkvalitetnije delove koji su na nasem trzistu a to je SKF, gde nas Servis SVE ZA VAS AUTO, daje garanciju od 60.000 predjenih kilometara uz redovnu kontrolu u nasem servisu.
gates-logo skf_logo_2501
 
Pored SKF delova koristimo jos GATES delove.

GATES je vodeća svedska kompanija koja proizvodi pojaseve prenosne snage. Svi Gates-ovi proizvodi zadovoljavaju ili čak prevazilaze zahteve za prvu ugradnju, tako da je u automoto industriji ime Gates sinonim za prvoklasan proizvod koji zadržava sve svoje karakteristike u različitim radnim uslovima .Širok asortiman, prva ugradnja kod najpoznatijih svetskih proizvođača automobila, visok kvalitet proizvoda ključni su faktori koji kvalifikuju Gates kao vodećeg svetskog proizvođača remenja i creva.

 

 

 

 

 

 

Mali servis se smatra redovnim održavanjem vozila.

Redovno održavanje vozila je neophodno da biste zadržali prvobitni kvalitet Vašeg vozila u pogledu sigurnosti, udobnosti i performansi. Obuhvata potpuni pregled svih delova vezanih za sigurnost Vašeg vozila, za rad Vašeg motora i za elektroniku, zamenu motornog ulja, filtera ulja, vazduha, kabine i goriva PO PROGRAMU ODRŽAVANJA PROIZVOĐAČA VOZILA. Za svako vozilo su predviđena redovna održavanja u određenim vremenskim razmacima ili nakon određenog broja pređenih kilometara, u zavisnosti od tehničkih karakteristika vozila.

Podrazumeva zamenu motornog ulja i svih filtera Vašeg automobila, a sa ciljem da se što duže očuvaju optimalne performanse motora, sistema za gorivo i klima uređaja.

Kao što znate prilikom rada motora dolazi do neprestanog trenja između pokretnih i nepokretnih delova motora i mora se vršiti podmazivanje.

Motorno ulje koje je u eksploataciji, neprestano se kontaminira produktima sagorevanja i opiljcima čeličnih i aluminijumskih delova motora, te kao takvo gubi svoju viskoznost i trenje polako uništava najfinije obrađene površine motora (karike, klipove, cilindre, košuljice ležajeva i slično).

Ispitivanjem proizvođača ulja je potvrđeno da ulje u eksploataciji svoja svojstva zadržava ali sa neprestanim slabljenjem do pređenih 10.000 km za polusintetička i 15.000 km za sintetička ulja.

Često se događa da automobil troši minimalnu količinu ulja do pređenih 9.000 km, a zatim narednih 1000 km dođe do povećane potrošnje i do 1 litra.To znači da je ulje izgubilo viskoznost i više ne podmazuje dovoljno.

Ukoliko propustite ovaj trenutak i ne dolijete ili ne zamenite ulje (što bi trebalo u konkretnom slučaju učiniti) već nastavite da vozite automobil, može doći do ozbiljne havarije i lomova motora.

Zamenom filtera vazduha i goriva, omogućavate kompjuteru motora da napravi stehiometrijsku smešu potrebnu za potpuno sagorevanje i dobijanje maksimalne snage motora uz manju potrošnju goriva.

Ukoliko se zamena ne vrši redovno može doći i dolazi do kvara delova, kao što su protokomer i drugi senzori usisne grane, dizne za ubrizgavanje i sl.

Stoga je redovan servis najvažniji servis automobila.

Saradnja sa renomiranim proizvođačima ulja i filtera obezbeđuje, pre svega kvalitetnu uslugu pokrivenu garancijom, kao što su i rezervni delovi. Naša preporuka je da se vrši maksimalno do 10.000 km ili jednom godišnje, u cilju dugotrajnosti rada motora.

Dodatni zahvati koje treba izvršiti zavisno od vremenskih razmaka, ili pređenih kilometara koji su definisani u servisnoj knjižici Vašeg vozila, su:

 

  • Zamena remenja
  • Svećica motora/grejača
  • Tečnosti za kočnice
  • Rashladne tečnosti
  • Kontrola klime

349770075 349778525 skf_heder

Zamena seta zupcastog kaisa Cena
Veliki servis od 6000-10000 RSD