Servis auto klime

Servis auto klima u Beogradu

Auto klima je sofisticiran sistem koji zahteva redovno servisiranje tj. jednom godišnje ili svake druge godine. Kontrolu, po pravilu, bi trebalo izvršiti pred svaki duži put, u nekom od specijalizovanih servisa.

auto-klime

Servis auto klime možemo podeliti na mali i veliki. Uslugu malog servisa auto klime, koju pružamo u našim servisima na ARIAZONE  uređajima, čine zamena gasa i ulja. Na taj način se održava nivo gasa i ulja koji može na godišnjem nivou kalirati i do 15%.

U nasem servisu tkodje je moguce odraditi remont komresora klime kao i zamenu hladnjaka klima sistema.

ariazone_5001_servis_klima presek kompresora klime

Auto klima sistemi

Od cega se sastoje klima uredjaji u vasem automobilu i kako oni rade

Svi auto klima uredjaji su (skoro) zatvorene petlje, zatvoreni sistemi sa delovima visokog i niskog pritiska. Sve pocinje sa delovima pod visokim pritiskom koji pocinju od motora i vode do kabine vaseg automobila.

Kompresor: Kompresor je pumpa koga pokrece kais koji je povezan sa radilicom motora. Kada se rashladno sredstvo povuce u kompresor ono je pod niskim pritiskom u gasovitom obliku. Kada  gas dospe unutar pumpe kompresor ispunjava svoj naziv. Kaisevi pokrecu pumpu, koja gas izbacuje pod visokim pritiskom ka kondenzatoru. Kopresori ne mogu prosledjivati tecnos vec jedino gas.Kako prolazimo kroz sistem videce mo da postoje delovi koji onemogucavaju ulazak vode u zatvorenu petlju sistema auto klima.

Kondenzator: Kondenzator je u sustini grejac, on sluzi istoj svrsi kao i grejac u automobilu da emituje toplotu u sistem. Rashladni gas ulazi u kondenzator pod pritiskom iz kompresora. Proces povecava pritisak gasa i pomera ga do kondenzatora koji stvara toplotu ali protok vazduha oko cevi kondenzatora hladi rashladnu tecnnost dok ona ne predje ponovo u tecan oblik. Zamislite paru koja se hladi i pretvara se (kondenzuje) ponovo u tecno stanje rashladna tecnost je sad u tecnom obliku pod visokim pritiskom i skoro je spremna da rashladi kabinu vozila.

Risiver za susenje : Prvo rashladna tecnost mora biti spremna za rsprsivac. Kada izadje iz kondenzatora tecnost prolazi kroz male rezervoare koji su instalirani u sistemu  U sistemu za susenje imamo granule koje sluze za izvlacenje vode iz kondenza. Slicno kao paketi koji postoje u pakovanjima tehnickih uredjaja koji sprecavaju "hvatanje" vlage. Ovo sluzi za izvlacenje vode koja moze, vremenom da ugrozi funkcionalnost vaseg sistema auto klime.

To bi bio kratak opis dela sistema auto klime sa visokim pritiskom.


Delovi auto klima sistema pod niskim pritiskom


Ventil termickog sirenja(TXV): Ovde sistem prelazi iz zone visokog pritiska u zonu niskog pritiska .Kada bi ste pipnuli ovaj uredjaj ostili bi ste kako prelazi iz toplog u hladno.
Tecnost koja pod visokim pritiskom dolazi iz Risivera za susenje prelazi uz pomoc ventila do mogucnosti sirenja/rasprsivanja. Sada je pritisak tecnosti snizen i on ide dalje do isparivaca.
Senzori na ventilu kontrolisu protok i pritisak tecnosti i odrzava da sistem funkcionise normalno. Obzirom da ovde imamo pokretnih delova koji su non-stop u radnom rezimu postoji mogucnost i potreba servisiranja i kontrole ispravnosti kao i zamene delova. 

Rasprsivac: Dok su ostali delovi smesteni u odeljku motora on je se nalazi u delu kabine vozila, obicno kod odeljka za noge na suvozackoj poziciji. Lici na grejac ali mu je posao da umesto da emituje toplotu istu apsorbuje
Rashladnatecnost ulazi u kalem Rasprsivaca kao hladna tecnost pod niskim pritiskoma idelano sa temperaturom od 0 Celziusa.Na ovoj temperaturi ne dolazi do smrzavanja tecnosti ali je tacka kljucanja veoma niska. Toplota u kabini omogucava da se ona ponovo predje u gasovito stanje, kao sto voda prelazi u stanje pare. U takvom stanju tecnost za hladjenje moze absorbovati veliku kolicinu toplote.

Gas izlazi iz rasprsivaca napolje i time hladi  kabinu vozila. Ventilator izduvava preko kalema rasprsivaca hladan vazduh u kabinu. Rahladna tecnost u gasnom stanju se vraca u kompresor gde ce se povecati pritisak i ceo proces pocinje iz pocetka.
Rasprsivac takodje skuplja vlagu iz vazduha i to pruza prijatan osecaj u kabini, pored vlage takodje se skuplja prljavstina i polen i sve sto lebdi po kabini. Ako po zaustavljanju vozila primetite da se sakupljaju kapljice tecnosti to je zbog auto klime i nije razlog za brigu.


Servis auto klime i njeno odrzavanje

SERVIS AUTO KLIME I NJENO ODRZAVANJE

Ako je klima uključena, ali slabo hladi, nejverovatnije je u pitanju nedovoljna količina gasa  u sistemu. Vremenom mogu nastati mikro oštećenja na cevima i spojevima, tako da gas može vremenom cureti. Nedostatak gasa se najčešće manifestuje na taj način što se kompresor startuje, ali vazduh koji izlazi iz ventilacionih otvora nije hladan. U slučajevima kada u sistemu nedostaje velika količina gasa, kompresor se neće ni uključiti. Ako je ovo slučaj u Vašem vozilu, morate posetiti neki od specijalizovanih auto klima servisa, kako biste dopunili gas u klima uređaju. Pri tom, neophodno je proveriti da li postoji mesto gde gas curi i problem otkloniti. Normalno je da se gas u klima uređaju mora dopuniti posle 4 godine od dana proizvodnje automobila, pa ponovo na svakih 2-3 godine ako je sistem ispravan i nema tragova curenja.

Ako želite da produžite radni vek klima uređaja u Vašem vozilu, povremeno uključite klima uređaj. Na taj način će ulje, koje je pomešano sa gasom podmazati kompresor i poboljšati zaptivanje spojeva i mikro oštećenja na crevima. Preporuka je da klimu uključujete bar jednom nedeljno, čak i kada napolju nije toplo. Na moderinijim automobilima, ovo ima poente raditi samo kada je spoljna temperatura iznad 5°C, jer kada je hladnije, kompresor klima uređaja se neće ni uključiti.

Nekoliko minuta pre nego što ugasite automobil, isključite klima uređaj, ali ostavite uključenu ventilaciju. Tokom rada klima uređaja, stvara se vlaga na isparivaču, što u velikoj meri pogoduje razvoju bakterija, mikro-organizama, buđi… Ako isključite klimu, a ostavite uključenu ventilaciju, ventilator će isušiti isparivač i u znatnoj meri usporiti razvoj bakterija. Dovoljno je da kada prilazite parkingu isključite klimu i ostavite uključenu ventilaciju. Osim raznih bolesti, ovo će sprečiti i pojavu neprijatnih mirisa koji dolaze iz ventilacije.

Servis auto klime Cena
Dezinfekcija instalacije 1700 RSD
Servis auto klime (Provera curenja gasa, dopuna po standardu) 2500-3000 RSD